Contractmanagement is vandaag de dag extreem belangrijk. Niet alleen gaat het om zeer veel geld, maar ook zijn de kwaliteitsprestaties van toeleveranciers sterk bepalend voor het eindproduct van uw organisatie.
Belangrijke voorwaarde voor goed contractmanagement is het op orde hebben van de basis, namelijk contractbeheer.
Proficient Procurement is CATS CM gecertificeerd en helpt u bij het verkrijgen van inzicht. We brengen alle contracten in kaart en bepalen samen welke contracten echt belangrijk zijn voor uw organisatie en hoe deze zo efficiënt mogelijk bestuurd kunnen worden.
Indien gewenst nemen we het volledige contractbeheer en contractmanagement voor u uit handen.
Contractmanagement als discipline wint aan populariteit. Niet zonder reden want een goed contract opstellen is één ding. Het contract vervolgens managen zodat de voordelen die het contract moet bieden ook daadwerkelijk gerealiseerd worden is iets anders. Dit laatste staat centraal in deze training.
Na het volgende van de training ben je in staat om:
De toegevoegde waarde van Inkoop wordt steeds zichtbaarder. Toch kleeft er aan Inkoop nog enigszins een beeld van "uitknijpen van leveranciers" of het "selecteren op de laagste prijs".
Kiezen voor de laagste prijs werkt eigenlijk alleen als producten/diensten identiek zijn. Echter heeft het selecteren op laagste prijs slechts een korte termijn effect. Het leidt vaak tot een relatie die gebaseerd is op het leveren van een product of dienst zonder dat partijen elkaar versterken.
Bij Proficient Procurement vinden we juist dat we op zoek moeten naar die leveranciers die uw organisatie een concurrentievoordeel opleveren.
Niet iedere leverancier kan een bijdrage leveren aan het onderscheidend vermogen van uw organisatie. Welke leveranciers zijn in staat toegevoegde waarde voor uw organisatie te leveren? Met welke leveranciers wilt u een lange termijn samenwerking?
Proficient Procurement kan u helpen uw inkoopspend inzichtelijk te maken, uw leveranciersbestand in kaart te brengen en te rationaliseren met als doel focus aan te brengen. Focus op toegevoegde waarde in plaats van de laagste prijs!